tisdag, mars 03, 2009

mardi

Vilka veklingar, en fras jag skulle velat använda ett antal gånger under dagen men det kan man ju inte säga..
Själv känner jag mig glad idag, har äntligen lyckats tagit tag i arbete vad gäller sommaren och nu är de bara hoppas på att dom väljer mig! Skulle bli oerhört glad (ett par snäpp bättre än glad alltså) om jag får jobbet.
Gårdagen ägnades liksom denna dag åt praktik i Enköping, riktigt kul så länge man har saker att göra. Måndagskvällen blev en nostalgiafton med många fina minnen från förr, ibland önskar man att man kunde gå tillbaka en cirkus 10 år i tiden bara för ett par timmar eller så. Bara för att få njuta av hur bra vissa saker var då.
Tillbaka till nutid, Lars kommer snart och hämtar upp mig och Niko, vi ska handla fika och sen åka hem till L och kolla på film. Carro kommer med morotskaka, jag tror de kommer bli en helkväll! :) spiderwick har det utlovats och jag hoppas det blir så för den har jag velat se länge! Ger betyg på den nästa gång!
Senast vi sågs spelade vi guillotine, ett spel som handlar om halshuggningar under franska revolutionen, man får minuspoäng för hero of the people och massor av pluspoäng för Marie Antoinette t.ex. Mest poäng vinner såklart och de är väldigt kul eftersom de då går ut på att förstöra för varandra så mycket som möjligt!

Det finns en bok där David Batra har samlat lappar som folk skrivit på och lämnat till andra att läsa i bl.a. lägenhetstrapphus och tvättstugor, den som inte tar bort luddet ska dö!
Underhållande..


3 kommentarer:

  1. Anna, det är väl ludd man tar bort?
    Dina grannar måste vara utom sig :)
    Batra är kung.
    (Och Johan glans är en liten prins)

    SvaraRadera
  2. När kommer nästa inlägg? :)

    SvaraRadera
  3. Ja men visst för dig Linnéa!

    SvaraRadera