tisdag, mars 31, 2009

the unfocused mind in children and adults

Idag var världen snäll mot mig och det behövdes!
Allt har gått så smidigt och bra med skola och bokningar hit och dit.. Igår började vi en ny kurs som ska avslutas på fredag och när vi fick reda på allt som måste göras fick jag en rejäl stressattack, det var inte nådigt må jag säga.. Men idag kändes allt lite bättre eftersom jag för en gångs skull fick mer gjort än jag planerat. Nog om detta!
Vi har äntligen (igen...) bestämt datum och hotell för resan till Grekland i sommar! Underbart till tusen! En aning dyrare än vad jag hoppats på men det får lösa sig på nå vis. Känner att jag måste passa på nu när fortfarande pluggar. Nästa sommar måste jag ju hitta ett "riktigt" jobb liksom, de känns super läskigt.. Vi ska bo alla fyra i en tvårumslägenhet och jag tror vi kommer få de jätte mysigt! Hej Anita, de är jag igen... Haha Lars skäms lite över våra överdrivet många besök på ticket but that´s life och nu ska han väl förhoppningsvis få slippa det..
Bästa filmen på länge Twilight! Den är mysko men jag älskar det! Spänningen mellan dessa underbara karaktärer är härlig värre.. :) Jag har nu även inhandlat hela bokserien på engelska.
I fredags hade vi tjejkväll i Uppsala jag, Carro, Sara, Sofia samt Lina och Linda och då kollade vi på twilight (jag och carro för andra gången..) och åt choklad och chips. Mysigt mysigt..
Lördagen tillbringades hos allas vår favorit Lars tillsammans med carro, niko, tina, birre och lars förstås. Alla vi skulle laga mat- och efterrättspaj men de slutade med flickorna i köket och pojkarna i tv-soffan.. Men gott blev de ju iaf och vid åtta var vi tvungna att bege oss till Åkrahallen eftersom de skulle släcka ner mellan åtta och nio för att stödja klimatmanifestationen med earth hour och det var ju självklart spännande. Handling i mörker.. Själva gjorde vi det på den rätta tiden (20:30-21:30) med levande ljus i massor, ätandes räkpaj och spelandes brädspel. Efter timman var över kollade vi slumdog millionaire, trots min enorma trötthet och alltför höga förväntningar var filmen bra!
Söndagen avslutades med ett måste: wipeout med Hans och Felix som gör i princip hela programmet! Eller inte riktigt.. När alla gör illa sig är ju riktigt underhållande också! :)

Det bästa var förstås i torsdag när vi var hemma hos oss för en gångs skull och kollade på avsnitt efter avsnitt av scrubs och Lars byggde en koja och fixade en stjärnhimmel till mig och Carro när vi nästan :) somnade i den utbäddade soffan. Vackert.. :)
Se bilder hos C !

over and out!


1 kommentar:

  1. Åh, äntligen ett nytt inlägg Anna :)
    Det bästa med lars kommentar idag var nästan att hon i själva verket hette Annika :P

    SvaraRadera